Khamis, 4 Oktober 2012

Indah pada waktuNYA....

Aku tidak pasti apakah Tuhan punya cara untuk melakukan ini semua dan apakah Tuhan juga menunggu waktu yang sesuai untuk melakukan ini semua...Tapi apa yang aku rasakan pada saat ini, seolah-olah Tuhan menjalankannya begitu teratur di dalam hidupku...

Dan aku juga tertanya-tanya, apakah Tuhan mengizinkan semuanya ini berlaku..apakah Tuhan memang membiarkan semua kesempatan-kesempatan itu terjadi? Rasanya seperti tidak masuk akal jikalau seandainya Tuhan sengaja membiarkan itu sempat terjadi dalam hidupku..

Tapi bila aku fikirkan kembali, ianya seperti salah satu cara Tuhan mengajar aku, mendidik aku dan meneguhkan aku..Dia sepertinya membiarkan aku jatuh supaya Dia dapat memperlihatkan kepada aku bahawa pada saat aku jatuh..hanya Dia saja yang bisa mengangkat aku..dan melalui kejatuhan ini..aku dapat melihat kebenaran FirmanNya bahawa ketika Dia membiarkan aku terjatuh, Dia tidak membiarkan aku jatuh sampai tergeletak dan terkapar-kapar putus harapan dan hancur segalanya...

Ya memang benar..hatiku hancur...seperti sebuah nyanyian..Separuh Jiwaku Pergi..tapi aku bersyukur kerana dari kehancuran ini, Tuhan telah memulihkan aku...aku merasa terlepas dari setiap ikatan-ikatan yg menghalang aku untuk menjadi diri sendiri...terlepas dari segala ikatan-ikatan yang menghalang aku untuk melakukan semua yang terbaik untuk Tuhan...

Siapa aku ini di hadapan Tuhan sehingga Dia begitu baik padaku?? Itu pertanyaan ku sebentar tadi...tapi dalam sekelip mata saja Tuhan menaruhkan jawapan yang terindah di hatiku...sehingga...aku berani mengatakan kepada semua orang bahawa aku antara bukti Kasih Karunia Allah itu ada!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan