Isnin, 17 September 2012

Ternyata fikiran menang...

Fuh...hampir-hampir aku kehilangan blog ku ini..entah siapa lah pula yang pergi report spam sampai blog aku yang tidak ada pengikut dan tidak ada pembaca boleh kena blocked...nasib setelah aku mengemukakan rayuan ke pihak berwajib, akhirnya di-release kan la juga...kalau tidak..sia-sialah segala coretan ku selama ini..biarpun tiada pembaca, tapi aku sayang blog ini sebab kalau aku boring-boring, aku boleh baca balik apa yang sudah pernah ku catatkan dalam sini...

yaaa...merujuk kepada tajuk besar di atas...ternyata fikiran menang dan mengalahkan hati...fikiran dapat menguasai hati sehingga hati ikut kemahuan fikiran...seharusnya fikiran kena faham apa yang dimau oleh hati...tapi mungkin hati tidak cukup kuat untuk mempertahankan kemahuan nya...ermmm...dan...mungkin inilah yang dimaksudkan...menduakan hati...tanpa disedari, hati telah terbahagi kepada dua bahagian...hati yang menolak dan hati yang menginginkan...hati yang menginginkan itu bersatu dengan fikiran yang tidak mau melupakan..maka, hati yang menolak itu kalah...(kalau kamu nda paham, nda apa..ini untuk pemahaman ku sendiri ja...)

kalau begitu....aku ikut caranya Ustaz Akhil Hayy ketika menghadapi persoalan iaitu JUST FOLLOW THE FLOW...simple, mudah dan tenang...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan