Selasa, 30 Oktober 2012

aNaK...

tadi waktu sedang memandu ke opis, aku dengar ni dua orang deejay saling bertanya nak berapa orang anak bila sudah kawin nanti...terus deejay perempuan ni bilang, dia nak 5 orang anak...huuuu...senyum-senyum aku mendengarnya...sekarang, excited lah sangat nak 5 orang anak...nanti bila sudah kawin..keluar satu dua orang anak, merasa la kau sana...

trus aku teringat perbualan aku dulu-dulu dengan abah..time tu belum panggil abah lagi...baru kawin..masih ada panggilan romantik sikit..sekarang sudah tak boleh panggil panggilan romantik lagi..anak-anak pandai ikut panggil memanggil...komik pula...

"my dear...berapa kira-kira kau mau anak?" ni aku yang tanya...terus abah jawab.."aku kan suka yang meriah-meriah..kalau boleh...kalaulahhhhh...mau 4 orang"

aku berfikir-fikir juga..sebab aku ni 3 orang bersaudara saja..bila kami semua meningkat dewasa, aku selalu dengar si mama bersesal-sesal (menggunakan perkataan dengan sembarangan...).."sayang bah..cuba lah kalau 4 itu...ni 3 orang saja..." jadi aku ni seolah-olah macam tak mau la bersesal-sesal macam si mama...lalu kepingin la juga kalau dapat buat...'buat'? empat orang anak...heheheheh

lalu...dipendekkan cerita...beberapa minggu saja lepas kawin...aku disahkan mengandung...wahhhhh...efisen sungguh menghasilkan produk kan...akhirnya...pada 20 April 2008..lahirlah anak ku yang pertama..anak perempuan yang diberi nama Ruth Augie..(ada orang kata..nama dia futuristik...hurrrmmmm pulaaaa...)..agak-agak besar sedikit c Augie nie..terpikir la pula...kesian dia tiada kawan...bagus buat lagi satu untuk jadi teman bermain nya..macam mudah saja kan...memandangkan kilang sentiasa diservis...maka satu lagi produk dapat dihasilkan...menjadikan..kami sudah ada dua produk...yang kedua ni pun perempuan juga..sesuai amatlah menjadi teman sepermainan kepada yang sulung tu...diberi nama Ruth Adel..(ermmmm....lembut ja lidah menyebut...Adelllll...)

nah...di sana la aku merasa....kepingin sangat mau empat??!! ni baru dua....dua saja sudah cukup membuatkan aku merasa dunia ini sesak...macam rasa penduduk di dunia cukup padat jaaaa..yang kalau tambah lagi satu..memang dah tak boleh nak tarik nafas...apatah lagi kalau tambah dua...tak bergerak langsung la jadinya...

lalu aku dan abah seperti memahami secara automatiknya...kini..tidak terlintas di fikiran kami untuk menambah...dua orang itu sudah LEBIH dari mencukupi...sudah rasa cukup banyaaaaakkkk...

jadi...kalau ada yang bertanya-tanya bila lagi mau menambah...aku suruh dia sendiri yang beranak...miahahahahah...gurau jer...

cukup cantik dah nie...

Mummy & Abah LOVE Ruth Augie & Ruth Adel

Tiada ulasan:

Catat Ulasan