Khamis, 6 September 2012

Sungguh aku malu....

Pernahkah anda mengalaminya...di mana anda tidak menyedari bahawa ada makanan yang begitu setia bertempek dengan teguhnya di celah gigi atau yang lebih dahsyatnya lagi...melekat kukuh di atas sebiji gigi sampaikan orang tertanya-tanya..."tuh gigi kah atau kulit kacang??"..atau pernahkah anda berhadapan dengan orang-orang seperti ini...(betapa pentingnya cermin itu dijadikan kalung - buah rantai)

alkisahnya...perkara ini baru saja terjadi kepada diriku..dan insan yang malang itu ialah diriku sendiri...

ni la pembalasannya...Tuhan tau kali aku nak mengutuk Director ku yang tertidur dengan kepala miring 45darjah disangkut pada sebelah tangan..bukan mengintip bilik Director yerrr...pintunya yang tak bertutup itu ngam-ngam menghadap laluan utama pejalan kaki..jadi aku dengan bangganya masuk bilik Manager ku untuk menceritakan kekantoian Director ku..(mati lah kalau orang opis baca nie...jangan hebah ya..aku masih mau cari makan di sana)..berketawa ketiwi..pastu keluar dari bilik Manager..round2 opis konon2nya despatch document yang tak penting sambil senyum lebar-lebar ala2 orang tengah happy even celcom ku sudah tak boleh call out dek tak bayar hutang..(abah punya pasal la tue...)...sekali turun bawah masuk toilet...buang apa2 yang patut...then sambung lagi senyum lebar2 depan cermin besar...silaka!! patutlah tadi aku senyum 10 inci, orang lain senyum 17 inci...

yang aku musykil sangat nie...tadi lepas makan tengahari, aku sempat capai lipstik dan cermin kecil untuk buat editing dan touch up di muka...kenapa terlepas pandang pada barisan gigi yang indah nie?? nda apalah juga kalau cukup dibuat makan malam...boleh juga aku simpan2...adehhh....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan