Isnin, 10 September 2012

13 years in history....

hurrmmm...siapa-siapa pun kalau ditanya, pasti tiada yg menginginkan mukanya berparut...tapi aku ada...parut kekal yang telah mengubah struktur kelopak mata ku...yg setiap kali orang terpandang wajahku..pasti mereka akan menoleh lagi kali kedua untuk melihat wajahku supaya persoalan yang bermain di benak mereka itu akan benar-benar pasti terjawab....

hari ini..genaplah yang ke-13 tahun memori dan sejarah tercipta di hidupku...orang kata, lupakan lah...dah lama berlalu pun..apa nak dikenang...

tidak!!! mana mungkin aku boleh melupakannya...relax.....bukan sebab aku marah atau sakit hati mengapa semua itu harus terjadi kpd diriku...bukan sebab aku tak puas hati mengapa aku menjadi insan terpilih itu...

aku tidak mau melupakan perkara itu..sebab pada saat itulah Tuhan berkarya dalam hidupku...yooouuuhhh...thanks God...parutku sebagai bukti betapa Tuhan mengasihi aku..DIA bukan saja menyelamatkan aku dari dibungkusi kain putih..tapi DIA juga memulihkan hatiku dari luka2 kecewa pada saat-saat aku tidak mampu menerima semua yang telah terjadi...

"sedangkan mulut sumbing pun ada pasangannya...inikan lagi si mata berparut"...itu lah antara kata2 penyedap hati yang aku dengar dari macik-macik pacik-pacik...dan..dengan mata berparut ini jugalah..aku mulai percaya bahawa..bukan kecantikan yang dijadikan senjata untuk memenangi hati sang jejaka...tapi karakter dan sifat semulajadi seseorang itu (ni mau memberitahu yang aku ni punya karakter yang memikat la kunun nie??)

moral yang aku dapat dari kejadian ini ialah...perkara yang kita anggap pahit itu pun, bila kita melaluinya bersama-sama dengan Tuhan...itu boleh menjadi kenangan yang paling manis yang pernah berlaku...God Bless Us....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan