Rabu, 29 Ogos 2012

Mengapa aku bersyukur....

ek heran...aku cuba post using opis punya desktop, seumur loading...tapi pakai tab ku yang comel dan bergaya ini boleh pula...annoying sungguh...

aku pun nda mau ketinggalan untuk berkongsi segala rasa syukur yang aku tengah rasa sekarang ini...jom bareng-bareng (bahasa indon yang paling terer aku guna) kita me'list'kan semua perkara yang disyukuri...

1. aku BERSYUKUR sebab masih bernafas pada hari, masih dicelikkan mata, masih memiliki kekuatan untuk datang bekerja biarpun mata mengantuk macam mata mama ayam di tengah malam yang terpaksa berjaga demi keselamatan anak-anaknya yang berjumlah 6 ekor itu.

2. aku BERSYUKUR dapat pakai baju baru biarpun harga murah-murah

3. aku BERSYUKUR dapat merasai keenakkan makanan (masih ada deria rasa la maksudnya tu)

4. aku BERSYUKUR memiliki banyak lelaki dalam hidupku yang boleh berkongsi kasih sayang..(ehh...bukan kaki lelaki yer...) ada si bapa, abang, Joshua dan abah dan dan dan many more....nanti akan disenaraikan kalau sudah dapat anak lelaki..buat masa ni, masih dalam proses perancangan.Kalau budget mencukupi...baru kena approve...

5. aku BERSYUKUR ada ramai wanita dalam hidupku yang juga boleh berkongsi kasih sayang (tak kan lelaki ja kan...)..ada si mama, c nini, the Ruth Sisters..dan banyak lagi...(takut bah kalau mau senaraikan nama-nama tu, nanti kalau ada yang terlepas..kecik pula hati..terusss inda kena kawan sudah...sedih...)

6. aku BERSYUKUR sebab sekalipun aku tak boleh menyanyi sebaik Ruth Sahanaya, tapi aku masih boleh menyanyi di hadapan ribuan orang. Semuanya kerana DIA...DIA yang memberikan kesempatan itu...tahun depan mau lagi...boleh???...ada hati....

7. aku BERSYUKUR sebab aku masih dipakai untuk bekerja di kompeni besar ini walaupun ketika menaip semua ini...aku tengah duduk dalam opis untuk buat kerja..tapi memandangkan kerja sudah siap, aku buat kerja sendiri...boleh bah kan boss...

8. aku BERSYUKUR sebab aku sudah tidak perlu bersusah-susah untuk naik bas ke sini ke sana sebab abah ada kereta jenama malaysia yang besar dan otomatik yang boleh ku pinjam setiap hari dengan sesuka hatinya..dan yang menambahkan lagi rasa syukurku untuk ini ialah...petrol ditanggung sepenuhnya oleh abah...berganda-ganda syukur ku eh...

9. aku BERSYUKUR sebab badanku yang montel walaupun sering ditertawakan orang...tapi itu comel..so what?bukannya aku tak pernah slim..rasanya aku lebih selesa dengan yang aku ada sekarang...wahhh..senangnya hatiku dipujuk hati sendiri...

10. aku BERSYUKUR sebab aku memiliki rambut hitam yang panjang dan lurus..yang sekalipun aku gulung tiga hari tiga malam dgn gel dan spray dan bila dilepaskan gulungan itu, ianya kembali lurus mengeras selepas beberapa jam..rambut degil...tunggulah perubahan hormon untuk mendapatkan rambut ikal mayang yang diimpikan...

11. aku BERSYUKUR memilki parut kekal di kelopak mata sebelah kanan kerna parut itu jugalah yang membuatkan orang menoleh kali kedua untuk melihat wajahku yang comel macam tembikai ini (abah yang gelar begitu...nasib tembikai..kalau durian? wargghhh...kejam...)

12. aku BERSYUKUR memiliki tapak tangan dan kaki berair tanpa mengira tempat dan masa..at least..tak payah susah-susah cari air cuci tangan dan cuci kaki..dan tak payah berpegangan tangan lama-lama dengan orang sebelah sebabnya orang sebelah tak sudi pegang tangan lecak-lecak begini...aku sedar....

13. aku BERSYUKUR sebab muka ku masih ditumbuhi jerawat sebab itu menunjukkan yang aku ini benda hidup...

14. aku BERSYUKUR sebab dapat update blog aku (ini kira blog kah? blog cikai-cikai la ya....jangan malukan aku..aku sedar...) dengan Samsung Tab 7.0Plus ku ini walaupun inda dapat taip selaju puting beliung dek kerana keyboardnya yang kecil..tapi at least aku ada...kau ada?hehhehe...jangan chop aku tambirang ya...sekadar nak luahkan rasa syukur bah nie...biarpun sebenarnya aku jenis yang nda segan tayang barang baru, tapi untuk yang ini...aku bukan mau menayang..semua orang mampu pun...bayar ansur-ansur...

15. aku BERSYUKUR sebab tahun ni genap yang ketiga belas tahun kenangan ku mendapat parut kekal di mata...

16. aku BERSYUKUR sebab tahun ini genap usia perkahwinan kami yang ke-5 tahun...sudah melalui satu fasa dalam alam perkahwinan..bukan senang wei..yang baru merancang mau berkahwin tu...hah...pikir-pikir lah...banyak benda perlu dipikirkan...bukan menakut-nakutkan...gue memang masih muda...etsss...tapi gue berpengalaman loh...cuba tanya abah...berapa kali aku angkat bag balik rumah c mama waktu mula-mula kawin dulu...lucu eh..wokay...stop..nanti terbongkar segala rahsia yang memalukan diri sendiri...sebabnya...semua tu memang bermula dari diriku sendiri...makanya...sebelum nak jaga hati orang lain..jaga dulu hati sendiri...

17. aku BERSYUKUR sebab aku sudah mendaftar sebagai pengundi...apa yang nak dibanggakan sangat? bangga la sebab sudah menunaikan  tanggungjawab sebagai rakyat malaysia..negara yang sangat ku cintai dan sentiasa berada dalam doaku setiap hari

18. aku BERSYUKUR sebab aku berjaya menahan hati dan mulutku untuk cerita perihal orang lain...kenapa perlu cerita tentang mereka? chit chat chit chat tentang seseorang itu bermaksud kita jeles dengan dia...aku tak nak jeles..buat apa? aku pn ada mah...oleh itu, hai anak-anak muda, jangan buang masa mu duduk bersembang cerita perihal orang lain yerrr...seperti yang dilakukan sesetengah orang...terima kasih pada c mama sebab dari dia lah ku teladani sifat ini..kalau kami dua yang berjumpa..kami akan bercerita pasal satu rahsia ni ja...(sorry..tak boleh bagitau...nama nya juga rahsia...)

19. aku BERSYUKUR sebab jadi isteri..bukan jadi suami...jadi..tak payah pening-pening setiap bulan mencukupkan budget keluarga...senang-senang ja tarik abah masuk kedai makan...sudah kenyang, signal abah suruh bayar..berSMS dan ber'calling-calling' dan berOnline sesuka hati...sampai masa celcom suruh bayar hutang,kasih remind saja abah pastu dengan wajah kejang 4 sisi masukkan credit card ke dalam mesin celcom dan hutang dilunaskan...pura-pura tak nak jogging dengan alasan kasut sukan itu menyakitkan jari-jemari kakiku lalu tanpa pikir dua kali, sang suami membelikan isterinya kasut sukan berjenama yang tak pernah mampu beli dengan duit sendiri...eiiiii...banyak lagi lah...tapi nanti orang menyampah pula baca...(kenapa lah aku tak nampak semua itu?....durhaka sungguh...)

20. aku janji ini yang terakhir punya...sekalipun ada banyaaakkkk lagi yang ingin aku share di sini...aku BERSYUKUR sebab aku mengenal DIA...dan yang lebih ku syukuri...ialah...DIA mengenal aku...sehingga tiada yang dapat ku sembunyikan dari DIA...aku yakin, itulah alasan mengapa DIA sentiasa menerima aku..sebab DIA kenal siapa aku...DIA kenal kekuranganku...kelemahanku...DIA kenal sisi jahat diriku...dan aku BERSYUKUR sebab semua kesyukuran yang aku senaraikan di atas juga adalah dari DIA...dan walaupun aku bukan jenis orang yang suka berkongsi harta benda, tapi dengan DIA aku mau kongsikan segalanya.Mau berkenalan dengan DIA?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan